Mity na temat odchudzania

Podobno nie ma na świecie kobiety, która przynajmniej raz w swoim życiu nie byłaby na diecie. Z kolei są i takie kobiety, które są na diecie przez całe życie. Mimo tego, że dieta odchudzająca jest tak popularna, narosło wokół niej wiele mitów i nieprawdziwych informacji na temat tego, które produkty pomagają, a które niweczą nasze wysiłki związane z odchudzaniem. Dzisiaj przyjrzymy się niektórym produktom i postaramy się rozstrzygnąć, do której należą grupy.

Wino a odchudzanie
W internecie można znaleźć informacje, jakoby kieliszek czerwonego wina wpływał korzystnie na efekty odchudzające naszej diety. Istnieją badania, które mówią o prozdrowotnym działaniu wina, jednak koniecznie musi to być wino wytrawne oraz spożywane w niewielkiej ilości (około 150-200 mililitrów). Niestety prozdrowotne działanie antyoksydacyjne czerwonego wina jest skutecznie niweczone przez zawarty w nim alkohol etylowy, który wzmaga stres oksydacyjny w organizmie. Alkohol pod żadną postacią nie jest polecany w diecie odchudzającej, gdyż jest długo rozkładany oraz zwalnia metabolizm. Z drugiej jednak strony akurat czerwone wino wytrawne jest jednym z mniej niezdrowych alkoholi. Jaki z tego wniosek? Jeśli koniecznie musimy wypić jakiś alkohol, niech nasz wybór padnie na lampkę czerwonego wina wytrawnego – jest to tak zwane „mniejsze zło”.

Jogurt a odchudzanie
Większości osób wydaje się, że jogurty, jako nabiał, są zdrowe. Zawierają przecież tyle wapnia i białka. Zgadza się, ale tylko jeśli mówimy o jogurtach naturalnych. Te tak zwane owocowe zawierają bardzo dużą dawkę cukru, na tyle dużą, że można je w zasadzie nazwać słodyczami. Wsad owocowy jest zazwyczaj znikomy. Jeśli więc jesteśmy na diecie odchudzającej, wybierajmy raczej jogurty naturalne. Ale i tu trzeba uważać i uważnie czytać etykiety, ponieważ jogurt jogurtowi nierówny. Jak w przypadku każdego produktu spożywczego również tutaj obowiązuje zasada, że im krótszy skład, tym lepiej. A więc jogurt naturalny najlepiej, żeby zawierał tylko mleko oraz żywe kultury bakterii jogurtowych. Nie jest potrzebny dodatek białek mleka czy mleka w proszku. Jeśli natomiast mamy ochotę na jogurt owocowy, to kupmy w sklepie zwykły jogurt naturalny i dopiero w domu dodajmy do niego własnoręcznie przygotowanego musu owocowego – będzie dużo zdrowiej i mniej kalorycznie.

Owoce a odchudzanie
No tak, wiadomo, że słodycze są niezdrowe i warto je zastępować owocami. Ale jeśli chodzi o diety odchudzające, to tutaj warto uważać również na owoce. Dieta odchudzająca polega na wywołaniu ujemnego bilansu energetycznego – trzeba więcej kalorii spalić, niż przyjąć w ciągu dnia. Owoce, pomimo tego, że zawierają wiele cennych witamin oraz wodę, mają tez spore ilości cukru. Są więc jak najbardziej zdrowszym zamiennikiem słodyczy, ale nadal nie idealnym. Szczególnie trzeba uważać na banany oraz inne bardzo dojrzałe i słodkie owoce, na przykład winogrona. Do owoców o mniejszej zawartości cukru należą na przykład jabłka, maliny oraz truskawki. Jedzmy je na zdrowie!

www.zdrowakroplakrwi.pl

Warning: A non-numeric value encountered in /usr/home/rmenkala5/domains/chreduta.pl/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 1008

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here